søndag den 12. december 2010

Hørt på Nordfyn.


Jeg har lige hørt at ledelsen på en af de Nordfynske skoler, har haft den store fornøjelse, at skulle fyrer 1 lærer, ud af hele staben. Det foregik ved at alle blev indkaldt til at møde kl. 8 på skolen, hvorefter den lærer som skulle fyres blev peget ud. Vupti..  sådan undgår man som leder at være i en' rum med den udvalgt, man spares for at skulle begrunde hvorfor lige netop dette valg o.s.v. Se det kalder jeg dårlig ledelse så det vil noget. Jeg er ikke i tvivl om, hvem der bør fyres på den skole, omgående.

5 kommentarer:

  1. uha...sikken en omgang...det har ikke været sjovt for pågældende ller for den sags skyld kolleger....den ansvarlige leder har jeg ikke ondt af i det her tilfælde....der burde fagforeningen indkaldes....der må være nogle regler som er overtrådt i den forbindelse, vil jeg synes...regler for hvordan man gør den slags meget mere skånsomt, for det er aldrig sjovt at blive fyret.....utroligt....siger jeg bare, at det har foregået sådan...og rigtig dårlig reklame for pågældende leder og for skolen i det hele taget....

    og til noget helt andet...tillykke med at du har fået foto på dit indlæg....

    SvarSlet
  2. Nøj, en fej ka'l!! Helt enig med Anita - uf....og så er det jo, man bli'r nysgerrig - som indbygger i samme kommune.

    SvarSlet
  3. Fy for pokker for en konfliktsky leder. Stakkels lærer og stakkels alle kolleger. Jeg er helt enig, der er bestemt en leder der ikke er sin opgave moden....

    SvarSlet
  4. Fuck, det sucks det der. Håber ikke det er fællesnævner for Nordfyn, for så kan man få lyst til at flytte tilbage til byen...

    SvarSlet
  5. Nej Prophecy, jeg kender andre steder hvor man behandler folk ordentligt. Men pågældende skoleleder skulle simpelthen kastes på porte, bogstaveligt talt.

    Lone, nej jeg gider ikke sætte navn på pågældende skole. Men jeg kunne ønske mig at kolleger til den fyrede person, syntes det her var for meget, og gik videre i systemet med den behandling af ansatte. Jeg er ikke selv involveret overhoved, syntes bare det er så svinsk og kujonagtigt.
    Anita: Ja der må være en fagforening som kommer på arbejde her.

    SvarSlet