lørdag den 11. december 2010

Træt af ikke at lave noget.




Puhhh... det er simpelthen enormt anstrengende at været til julemarked, hvor der bare ikke rigtig sker noget. Der har været mange mennesker og de har været rigtig positive, men handel har der ikke været meget af. Det er det samme over hele linien. Jeg kan høre på dem, som har været andre steder tidligere på måneden, at det er den samme oplevelse de har haft. Markedet i Kunstbygningen Filosofgangen, er en ny foreteelse, det er første år det kører. Der er intet som bliver en tradition på en dag, det ved alle, sådan da.



Helle Schauman har flettet disse flotte kurve.





Prikker her og der......





Krus med ordsprog og bevingede ord.

Der er fine ting der og folk har været flittige, men det er altså kedeligt når salget er dårligt. Selv ikke små,  ting,  sælger. Nu håber jeg, at der er nogle af dem som har været der i dag, som bare ikke har kunnet sove hele natten, af bar ærgelse over at de ikke købte den kurv, som de faktisk godt kunne lide. Jeg håber de kommer igen i morgen og er blevet klogere. Vi får se.
Nå men jeg har faktisk fået en rigtig god plads. Det der med kurve fylder ret meget, i forhold til den som sælger smukker f.eks. Ja jeg sidder lige midt i det hele, med en stor grå beton stolpe som omdrejningspunkt og ryglæn. Det giver en rigtig god stand, som jeg er glad for. Det er let for de besøgende at komme til kurvene, og de præsenterer sig faktisk ret fint.



Filosofgangen ligger lige ud til Odense Å, som i dagens anledning var klædt i sølv. Man kan gå langs åstien meget , meget langt. Da vi boede i Odense, boede vi tæt på åen og Munkemose. Vi har gået kilometervis af ture der, med Toke i barnevognen. Fodret de i forvejen franskbrødsfede ænder, som nogle dage ikke gad æde mere brød. jeg forstår dem godt, hvem kan synke tørt brød.

Glædelig søndag til jer alle.



7 kommentarer:

  1. Underligt hvorfor det er sådan overalt i år, jeg håber I får mere gang i salget i morgen :-)

    SvarSlet
  2. Ja, det er sørme surt - håber på bedre salg for jer i dag! Har løbet kilometervis af ture langs åen og indtaget mangen en frokost på plænen i MunkeMose -

    SvarSlet
  3. Lene: der er nok noget med krise og at folk passer lidt mere på deres penge.

    Lone: Munkemose er et rigtig dejligt sted, et godt åndehul, for dem som bor midt i byen, uden have og altan. Der har også igennem årene været mange arrangementer, som har trukket folk af huse. Dejligt med sådanne steder.

    SvarSlet
  4. uden sammenligning iøvrigt er det de samme tilstande på værtshuset hvor jeg arbejder...Der er simpelthen for lille omsætning og ind imellem bliver jeg lidt bekymret for mit job :-))

    SvarSlet
  5. Det forstår jeg Annette. Nu syntes jeg så ikke, at det gør så meget, at det lige er på bajere der spares. Men jeg forstår udemærket hvad du mener. Ja det er helt andre tide, og det tyder på at vi ikke er nået bunden endnu. Lidt skræmmende.

    SvarSlet
  6. Ser ud til at I har haft nogle skønne varer på det marked! Men skammeligt for Jer, at salget gik så trægt.
    Dog, Til Lykke med de flotte billeder som du endeligt har fået på igen!
    Lene

    SvarSlet
  7. jeg kan se at det er noget kram...altså gode sager....og jeg vil gerne købe godt kunsthåndværk....så det er der nok andre som også vil.....så jeg sender hermed gode vibrationer og positive tanker for fremtidigt salg.... :O)

    SvarSlet