lørdag den 18. december 2010

Kone jagt.




Jo det er ganske rigtigt. Overskriften passet til dagens aktiviteter her på Bolmeroder. Det er den årlige konejagt, som er på programmet i dag. Titlen kan selvfølgelig dække flere ting, alt efter fantasi. Umiddelbart kunne det jo dreje sig om, at vi koner blev lukket ud på marken, løb, du har et forspring på 1,5 min. Derefter ville det så gå over stok og sne drive, i zig zag, for ikke at få et skud hagl i røven. Det kunne også være at mændene samledes og så gik på nettet, eller i byen, for at finde en ny kone.  
Ja mulighederne er der flere af. Det der skal ske er at Kim's gode jagtkammerater, 5 stk. kommer her, med samt deres koner. Mændene går på jagt, konerne fletter, snakker, strikker drikker kaffe/te og hygger sig i det hel taget, som man nu har lyst til. Der kan også ligges på sofaen hvis det er det der er behov for.
Ved middagstid kommer jægerne tilbage og vi spiser middag sammen. Denne gang er der kål, andet groft grønt, røget bacon, kålpølser, groft brød og flere varianter af sennep. Dertil øl og den gode hjemme plukkede/pressede æblemost. Vi slutter med kaffe og lun kringle.Det plejer at være en rigtig hyggelig dag, som alle nyder.



Alt ude står med den smukkeste hvide vinterpels. Det er helt fantastisk, lige vejr efter mit hoved.
Jeg håber i får en hyggelig og smuk lørdag.

1 kommentar:

  1. Det lyder som en dag lige efter mit hovede...lige med den lille undtagelse at ham der jægeren mangler..hehe...
    Ligesom dig er jeg også helt vild med det her vejr. Jeg bliver glad og energisk og lattermild.
    Mine vagter kan dog godt blive lidt lange, der er ikke så mange der vader på værtshus om aftenen når sneen ligger ankelhøjt på gader og veje.
    Ha en alletiders dejlig dag :-))

    SvarSlet