torsdag den 17. august 2017

Du kan nå det endnu.

Ja hvis du skulle få lyst til at komme ud til havet, der hvor der er lidt gang i det, så kan et besøg på Bovbjerg Fyr anbefales. Der er fantastisk flot. Høje skrænter gang i havet og smuk udsigt, så langt øjet rækker.

 







Fornemmelsen af uendelighed, er fascinerende, den evige bevægelse. Det er noget af det smukkeste for mig.



Lyden af bølgerne og ikke mindst lyden af stenene som ruller,  når bølgen trækker sig tilbage.



Det var ikke voldsom hårdt vejr da jeg var der, tidligere på måneden, men når jeg bor på Fyn og er omgivet af vand, er der stadig en kæmpe forskel fra hvad jeg plejer at se.



  Bølgebryderne er meget flotte som de ligger der og tager imod i en uendelighed.



Måske undre du dig over hvorfor i al verden jeg er kørt helt over på den anden side, blot for at kigge på vandet og hører lyden af rullende sten. Ja, det kunne jeg sagtens finde på , blot for at høre havet og blive blæst næsten omkuld.

 Jeg havde en aftale med resten af gruppen Baskets4life, som jeg er medlem af. Vi skulle hænge en udstilling op i bygningerne ved fyret. I og med at fyret bruges dagligt, som cafe' og samlings sted er det ikke alle rum det er let at hænge op i. Det blev dog alligevel en fin udstilling med titlen Dimentioner.





Vore bølge består af 11 elementer, som vi hver i sær har lavet, ud fra en given tegning. Der er restriktioner på materialet , som i denne forbindelse skulle være naturmateriale  med frivilligt materiale til evt. dekoration. Pindene /bundterne skulle stå lodret.
Det er et stort værk og jeg kunne godt have tænkt mig, en højere væg og mulighed for at have ro omkring. Der står borde og stole i rummet, da det bruges til møder og foredrag o.l.




En anden var noget med ben, samtidig var der et bestemt mål som skulle holdes.










 Mobilen  skulle holde en længde på 2 m og 15-20 cm bred. Materialet skulle være naturmateriale. Ud over det naturlige materiales farve måtte kun hvid forekomme.



Emnet knuder, skulle holde et mål på 10x10x10 cm. Materialet var valgfrit





Knuder kan jo være så meget, store , små eller have en funktion eller blot til undren.





Vækst var et andet emne,  Stalagmitter  var inspirationskilden. Materialet var valgfrit.




Net måtte vi have med nu hvor vi er ude ved havet.





Med udsigt over havet, står der en meget flot skulptur af kunstneren Erik Heide. Den er meget stærk og man får fornemmelsen af at den vil stå i al evighed.


Cafe' Bovbjerg Fyr  kan varmt anbefales. Den drives af frivillige kræfter som er meget aktive, der bage, steges og regeres.
Gå ned af de mange trapper og hør lyden af rullende sten, kig efter søpindsvin, hulsten eller iland drevet vraggods , bliv blæst igennem på en god dag. Derefter er det hyggeligt at gå i Cafeen og få lidt at spise og drikke.
Udstillingen hænger der til den 1 september, hvor vi kommer igen og piller det hele ned. Der er fri entre.

Udsigten fra fyret er selvfølgelig betagende. Tag de mange trin der op, hold på hat, stok og småbørn.

God fornøjelse.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar